Retourneren
Retouraanvraag
Indien de ontvangen artikelen niet aan uw verwachtingen voldoen, heeft u de mogelijkheid deze te retourneren. Om dit proces zo eenvoudig mogelijk te maken, kunt u uw retourverzoek indienen via uw klantaccount.
Stappen voor het indienen van een retourverzoek:
1. Log in op uw klantaccount
U hoeft hiervoor geen klantaccount te hebben aangemaakt bij het plaatsen van uw bestelling. U logt eenvoudig in met uw bestelnummer en het e-mailadres waarmee u heeft besteld. In de inlogomgeving ziet u een overzicht van uw bestellingen en de producten die u heeft aangeschaft. U kunt hier de producten selecteren die u wenst te retourneren en het retourproces starten.
2. Bevestiging en retourlabel
Na het aanvragen van de retour ontvangt u een bevestigingsmail. Binnen maximaal 4 werkdagen ontvangt u per e-mail een retourlabel. Voor klanten in Nederland zal dit een label van DHL zijn en voor klanten in België een label van Bpost. Dit retourlabel kunt u gebruiken om uw producten terug te sturen. Klanten vanuit overige landen ontvangen verzendinstructies.
3. Verwerking van de retour
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, wordt deze binnen maximaal 4 werkdagen verwerkt. U ontvangt daarna een e-mail waarin wij vragen of u het aankoopbedrag wilt terugontvangen of het product wilt omruilen. Afhankelijk van de door u gebruikte betaalmethode ontvangt u de terugbetaling binnen enkele werkdagen.
Termijnen en voorwaarden
- U beschikt over een termijn van 14 dagen, te rekenen vanaf de dag van ontvangst van de bestelling, om uw retour aan te melden. Indien de termijn van 14 dagen is verstreken, zal de mogelijkheid tot retourneren niet langer beschikbaar zijn in uw account.
- Nadat u het retourlabel heeft ontvangen, dient u de producten binnen 5 dagen retour te sturen.
Passen en verpakken
Wij bieden u de gelegenheid om de ontvangen producten te passen. Houd er echter rekening mee dat wij revalidatieproducten aanbieden die vaak gedragen worden door klanten die herstellen van medische ingrepen. Hygiëne is daarom van groot belang. In het kader van de veiligheid en gezondheid van onze klanten kunnen wij geen producten accepteren die gebruikssporen vertonen, zoals vlekken van make-up, deodorant of crèmes. Indien een product met dergelijke gebruikssporen bij ons wordt geretourneerd, zal dit als onverkoopbaar worden beschouwd en zal er een waardevermindering op het terug te ontvangen bedrag worden toegepast.
Omdat wij medische producten verkopen, zijn wij verplicht ons aan specifieke regels en wetgeving te houden. Een belangrijk onderdeel hiervan is dat de productiegegevens, zoals het LOT-nummer, zichtbaar moeten blijven om de veiligheid van onze klanten te kunnen waarborgen. Het is daarom van essentieel belang dat de originele verpakking waarop deze gegevens staan, intact blijft. Deze verpakking kan niet worden vervangen vanwege de noodzakelijke informatie. De omdoos, waarin het product verzonden wordt, mag echter beschadigd of vervangen worden bij het retourneren van de producten.
Retourbeleid en herroepingsrecht
Voor een volledige uitleg van de voorwaarden met betrekking tot retourneren en het herroepingsrecht verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.